Monday, January 12, 2015

IMPACTUL MEDIA

Masterand:  Simionescu Elena


,,La inceput a fost Cuvantul’’  - asa incepe Evanghelia dupa Ioan.
Astazi s-ar putea spune ca ,,la inceput a fost  imaginea’ pentru ca  imaginea  ia locul cuvantului.
Mass-media este ,,Evanghelia lumii moderne’’- dupa care se calauzesc masele de oameni care asteapta vestea cea buna a fericirii pamantesti.’’
Danion Vasile


Televiziunea - Puterea de a modela credinte, idei, comportamente

*Mass-media  nu actioneaza direct doar asupra individului, ci are efecte asupra culturii, volumului de cunostinte, valorilor si normelor unei societati. Ea pune in circulatie un set de imagini, idei si evaluari la care membrii audientei apeleaza in momentul in care isi construiesc propria linie de comportament.
*Efectele televizorului - crearea unei atitudini  mentale  pasive - inertie psihologoca si fizica – (Mender)
     - depententa hipnotica
     - violenta fizica  si psihica
     - inoculeaza frici(boli, de moarte,de imbatranire, de microbi, catastrofe naturale)
     - uniformizeaza gandirea (lipsa gandirii critice)
     - ne arata cum sa sa ne imbracam, ce sa mancam, cum sa ne petrecem timpul liber, cum sa gandim

,,Daca vrei sa intelegi televiziunea, incearca sa intelegi  ce s-a schimbat in societate in ultimul timp: imbracaminte, comportamente sociale .’’
G. Mcclain


*Virgil Gheorghiu - Efectele televiziunii asupra mintii umane
*                                       Despre cresterea copiilor in ziua de azi
*1. Efecte asupra functiilor si structurilor cerebrale: 
*     - efectul hipnotic
*     - dependenta de televizor
*     - probleme de atentie si hiperactivitate
*     - incapacitate de invatare
*2. Efecte asupra mentalitatilor si comportamentelor
*    - activarea mecanismelor psihice de imitare
*   - conditionarea unor comportamente
*   - frustrare - ca nu pot fi la inaltimea standardelor de frumusete vehiculate
*   - se creaza o imagine falsa despre dragoste asimiland-o cu sexul
*   - sexul este prezentat ca un sport putand fi facut cu oricine, oricand



Publicitatea – este o forma de comunicare de tip persuasiv avand rolul de a modifica atitudinea receptorilor in sensul achizitiei unui produs sau serviciu anume ale carui calitati anuntate sunt reale.
O.Guinn       Allen T.

Publicitatea  ne construieste, ne ofera imagini, satisfactii, vise , ne  educa ,ne culturalizeaza, ne transforma  constituindu-se intr-un  fenomen social.
                                                                        Bernard Cathelat
  ,, Fascinatia   pe care o exercita reclamele nu are egal. Pe de alta parte publicitatea ne invita intr-o lume a abundentei in care obiectele se grabesc sa se conformeze dorintei  noastre, ne promit fiecare in parte si toate la un loc fericirea”.
                                                     Francois Brune - Fericirea ca obligatie
  - Publicitatea poate fi considerata,, drogul legal’’ al acestei societati.       


Omul, nu poate in societatea noastra, sa
 se apere a fi consumator.
Bernard Cathelat


*Publicitatea – ne ofera iluzia ca daca vom folosi produsele carora li se face publicitate creme, haine, vom arata exact ca si vedetele care fac reclamele ;  exista riscul sa ne simtim frustrati daca nu se intampla asa.
*Publicitatea are functia de a determina pe indivizi sa creada ca intreaga lor viata socio-culturala poate fi satisfacuta de consum             (Francois Brune)
*Publicitatea – depersonalizeaza cumparatorul, il transforma intr-un robot care achizitioneaza un produs doar pentru ca i s-a spus.

Publicitatea are cel mai mare impact asupra SEXULUI FEMININ unde exercita o teribila presiune si impune standarde foarte inalte, aproape imposibil de atins!

                Femeia actuala trebuie sa aiba:
                - dimensiuni de manechin
                - ten perfect
                - par bogat si stralucitor
                - tinute sexy, impecabile.


Acest gen de imagine este promovat  prin:
*Seriale/filme comerciale
*Videoclipuri
*Reclame la produse cosmetice
*Show-uri TV

Ingrijorator este faptul ca acest model socio – cultural este implementat femeilor inca din copilarie, prin promovarea       papusilor de tip BARBIE .......
Avantajele publicitatii prin mass-media    


*Scoate in evidenta calitatile unui produs comparandu-l cu altul similar
*Ne informeaza si ne educa
*Ne aduce la cunostinta despre existenta unor produse noi, care ne-ar putea interesa
*Ne modifica in bine obiceiurile de consum
*Stimuleaza cererea de produse si servicii ducand la relansare economica 








No comments:

Post a Comment